Forum: Åpent forum

Mitt restegarnsprosjekt

En liten fiolbukett

Vet ikke om noen av dere kjenner til boken “Tusen blomster”, men det er i hvert fall en koselig og inspirerende håndarbeidsbok.

Den viser hvordan man hekler eller strikker hundre forskjellige blomster, blader og noen grønnsaker.
Blader og fioler, mørke og lyse, har jeg utviklet selv etter inspirasjon fra boka.

Siden dette er småtterier, egner det seg veldig godt til garnrester.

Trådene som blir til overs etter trådfestingen, gjemmer jeg til fyllmateriale til figurer og lignende.

Pelargonuim — Denne er er heklet

Pelargonuim

Fioler og St.Paulia

Strikkede blader

Ginkgo Biloba

Strikket lavendel

Lavendel

Tone på Blåstua sine Quiltearbeider .

Dette er Tone på Blåstua sitt syskrin , her er det åpent .

Er en stor beundrer av Tone sine fingerferdigheter , både med dette her og hva som gjøres på arbeidsstua …

Hobbykeramikk

Hei. Er ny her, men driver med litt forskjellig innen håndarbeid. Men jeg lurte på om noen maler på hobbykeramikk her?

For meg går det i perioder med hva jeg driver med. Har f.eks. begynt på et broderi, men gikk litt lei, så har nå begynt å male litt igjen på keramikk. Kommer nok til å legge ut litt bilder av ferdige produkter etterhvert :)

Nettadresse til Anne ,www.littavhvert.net

Marsbilder,,,,, 053

Har kommer adressen til Anne i butikken i Gran , hun har laget en egenside . Er ikke ferdig enda men kommer nok mere etterhvert . Tenkte dere ville stikke innom , er en veldig spennende butikk , med kreative damer ..

INTERNETT ADRESSER

Her kommer det noen internett adresser som noen av dere har lurt på . Det finnes mange der ute ,men dette er noen av de jeg bruker . jeg har vært veldig fornøyd med dem .

www.eksuccessbrands.com ( dimensions )
www.bettystitchkit.co.uk
www.cross-stitch-corner.de
www.wimblebees.com
www.country-designs.co.uk
www.stoneycreek.com
www.herrschnes.com
www.ebay.com
www.colray-craft.com

Oddny

Skjerf og lue med Durrow fletten

Fletten eller borden er en fortolkning av en illustrasjon i The Book of Durrow. Boken er fra 700-tallet og omhandler i hovedsak de fire evangeliene.

Selve fletteoppskriften fant jeg her

Jeg synes det er spesielt fascinerende å strikke et mønster som faktisk er drøye 1300 år gammelt. Dessuten er jeg jo veldig glad i flettestrikking og keltiske border :)

Garnet jeg har brukt er fra Cornwall . Det er en blanding av 75 % ull og 25 % alpakka og heter PERUK. Dette er et såkalt organisk garn, miljøvennlig farget og sporbart, om ikke ned til minste sau, så ihvertfall til gård og klippedato. Dette er kortreist garn, – fra sau til ferdig nøste eller bundt. Dessuten er det utrolig mykt og behagelig. Anbefales!

Fargen heter Cornflower, men det var veldig vanskelig å få den avbildet riktig. Her må nok fotografens begrensede kunnskaper ta mesteparten av skylden for det.

Det gikk med 300 gram garn til sammen.

Dansk blad.

Er det noen her på denne sonen som har kjennskap til et dansk blad/magasin som heter noe slikt som “Hendes verden”? Har lest ett eller annet sted at det skal finnes og at det skal inneholde mye håndarbeidstoff. Har forhørt meg rundt i distriktet, men det er ingen som fører det og jeg er litt nyskjerrig på det og om man eventuelt kan abbonere på det.

Oppskrift

Er det noen som har ei oppskrift på jakke/genser som ikke har mønster da jeg skal strikke i flame/multigarn. Pinnenr er 3,1/2-4

Konkurranse

Nytt år, nye forsetter og planer. Ett av mine forsetter for 2010 er slanking, men ikke som i å bli kvitt ribbefettet. Nei garnslanking, matrialslanking, eiendomsslanking. Og jeg tror ikke jeg er alene om å ha det på denne måten. Selv om jeg vet at noen hater ordet garnslanking og tanken på å bruke opp alt det fantastisk spennende garnet de har snust seg frem til, så er jeg ganske sikker på at det er et alment problem blant håndarbeidsglade mennesker at det hoper seg opp med materialer, verktøy og krims krams av alle slag. Kjekt å ha, kan sikkert brukes en vakker dag. Vell for meg er den vakre dagen kommet. Det skal brukes til noe. Noe som er nyttig, pent eller morsomt. Noe noen kan glede seg over. Jeg skal bruke det jeg har før jeg kjøper nytt, men selvsagt med noen unntak, det er fortsatt lov å kjøpe uvurderlige skatter man kommer over eller skaffe ting man virkelig trenger.

Men så var det dette med hva det skal brukes til. Her ønsker jeg meg flere ideer. Det har jo kommet en del eksempler på restegarnsprosjekter på sonen etterhvert, men en felles idebank hadde jo ikke vært så dumt. Derfor utlyser jeg herved en konkurranse. Hvem har den beste ideen til bruk av matrialrester? Det trenger ikke bare være restegarn. Alle hobbymatrialer er velkomne. Også gjenbruksprosjekter.

Så gi oss dine ideer, nye eller gamle, med forklaring på hvordan du har gjort det slik at andre kan prøve seg.

Konkurransen går helt frem til slutten av påska. Da plukker jeg ut noen forslag som vi legger ut til avstemning. Vinneren får selvsagt en premie.

Har du foresten noe i skap og skuffer som du ikke vet hva du skal bruke til er det også lov å legge ut bilde av det og be om tips fra andre. Ender det i et godt resultat er det med i konkurransen på lik linje med ferdige ideer.

Her er noen av de resteprosjektene jeg har lagt ut tidligere bare for å få i gang forslagene :
Pølsedyr:

Skjerf til barn:

Strikkevesker med filtblomster eller perlepynt:

Tøyengler:

Fargerike vatt egg til å henge på påskeriset:

Telysglass med snøstjerner av gamle sennepsglass:

Praktfull godsone.

Vil takke de tre unge sonevertene for en flott jobb dere har utført.Satt håndarbeid på dagsorden,med fantasi,humor og gitt gode dager.Lykke til videre jenter Og Ett riktig Godt Nytt år.Dere er helt spesielle.

[Bilde 1223434 finnes ikke eller har blitt slettet]

Jeg ble ferdig til jul.

Legger ut noen bilder for og ønske dere alle gledelig jul . og vil vise at jeg ble ferdig ( skryt) hehe

Embossing

Noen som har prøvd dette??

Ser virkelig morsomt ut. Skal selv prøve meg på dette, og lage fine kort som jeg skal ha liggende.
Veit av ei som driver på, å det er kjæmpeenkelt, men det blir råflott:)
Man kan gjøre det på alt mulig. Lage julekuler ++++

Legger ved en youtubefilm som eksempel, så dere ser hva det er:)

Annonse