Forum: Åpent forum

Truls og Trine

Truls og Trine

Dette er de to gode vennene som altså har gjort østlendinger av seg.
De ankom sitt nye hjem en varm sommerdag i juli.

Etter å ha sett seg litt rundt i hagen, hilste de på sine nye venner, Ida og en liten triceratops-gutt, Alf.
Egentlig heter de Truls Ursus og Trine Ursula, men vi kaller dem Truls og Trine til daglig.

Etterhvert kar de kastet bleiene, men smokken er det verre med å få lurt fra dem.
Men snille og greie er de, og de koser seg sammen med Ida og Alf på sofaryggen.

Truls og Trine har nettopp kommet. De var litt slitne etter den lange reisen. — De var litt slitne etter den klange reisen

Men etterhvert ville de se seg litt rundt i hagen

Blir det noen blåbær her?

Fire gode venner

Å lokke på Jula

Foto Vilma Olsen

Min søster vaska til advent her forrige lørdag. Det hadde snødd litt slik at det ble akkurat nok til at julestemninga slo inn. Ho kjente et sterkt behov for å lufte strikkanissene hun hadde fått av min mor, ikke minst ville de hilse på den nye Bustebarte som de hadde hørt om som var tilkommet i familien sist sommer. Hun satte alle sammen ut i snøen og de lokka og ropte på jula. De er jo storesøsternissan og fikk våkne først av vinterdvalen. Nå roper og ojer de for å finne jula.

Krisehjelp, må sy inn litt på brudekjolen før 12. desember..

Nå er gode råd dyre ja..

Jeg må ha hjelp til å sy inn brude kjolen min noen cm, før 12.desember..

Men det er vist ingen som kan ta på seg det nå i Desember..

Så da må jeg gå dette skritt å spør om noen her veit råd.

Prøvde meg på blomsterdekorasjon..

12 desember skal jeg gifte meg. Så i den anledning prøvde jeg meg på å lage min egen blomsterdekorasjon med silkeroser og div i plastisk og rariteter som jeg skal ha på gavebordet:)
Syns nu den var litt fin da:) hehehe

Du som metter liten fugel.

Jeg har sett meg så lei på at skjæra tar all maten som jeg legger ut til småfuglene. For en stund siden så jeg at det var noen som la ut bilde av et smart fuglebrett,antakeligvis i denne sonen.

Det var konstruert som en karusell som gjorde at hvis store fugler prøvde å sette seg så ble de rullet av lasset,mens små fugler kunne sitte uhindret.

Men det er sikkert mange andre gode løsninger som kan være enkle å sette opp .Er det noen som har bilde av en smart fuglebrettløsning ?

Glæpasveipen 20 år.

Høsten 165

Har lyst til å legge ut bilder av det som Glæpasveipen har laget , den består av noen damer og menn .det møtes en dag i uken og lager forskjellige ting . Så flinke som de er, det var kjempemorro å se. Så mye flott håndarbeid og i år har de holdt på i 20 år.men det somer mest morsomt er at min gamle sjef er med der ..
Ta en titt på bildene nedover ,,.

Fra skrot til.........

Som kjent har jeg en uvilje mot å kaste ting. Men da må man jo finne en måte å bruke alt på istede. Så det var en dag jeg samlet sammen litt skrot.

Jeg fant frem litt restegarn:

Noen avklipte trådstumper:

Og litt småkapp av smykkewire og ståltråd:

Dette må da bli fine saker tenkte jeg….

Deco-pages ?

Jeg har et ønske om å lære deco-pages (er ikke sikker om det er rett skrevet)

Om noen kan dette, vil jeg sette pris på om jeg får en nøyaktig forklaring.
- Inn med teskje-prinssippet..:)

Mimretråden

Her kan vi skrive og mimre fra vår egen barn/ungdomstid og gjenne legge ut bilder fra den tiden

The Durrow Cable

Etter å ha lært den keltiske fletten av Grete S hadde jeg lyst til å prøve meg på denne

Den ble akkurat lang nok til et pannebånd.

Det er en sånn “evighetsflette” uten begynnelse og slutt. Men den kan fint strikkes lengre ved at man repeterer en del av mønsteret.

Fletten er strikket i tykk alpakka på pinne nr.4

Teknikken med åpne og lukkede fletter kan også benyttes til for eksempel hjerter.

Durrow Cable-pannebånd

Bak

Strikkearbeidene til May-Britt

Dette får bli en stor felles-BRA for alle de flotte hattene, pulsvarmerene og sokkene du har laget, May-Britt. :-)
Her var det mye lekkert!
Flotte farger, og: du verden for en produksjon!

Veldig BRA!

Strikk til Gaza!

Det forekommer meg at det sitter endel barn i Gaza som kunne trenge sokker og votter – og gensere,luer,tepper,medisiner,hus…
Det er vanskelig å strikke hus,men kanskje vi kan sende dem noen varme strikkeplagg… :D

Annonse