Forum: Åpent forum

En flott sone!

Dette er også en av de verdifulle sonene som legges “død” når Origo pensjoneres. Nå har det jo vært veldig liten aktivitet her de siste årene (merkelig nok!), men innholdet fra tidligere bidragsytere er fantastisk. Jeg har hatt mye glede av den, og vil takke så hjertelig til alle som har vist sin kreativitet. Kommer til å savne denne sonen!

Undersøkelse om håndarbeid

Vi er en liten studentbedrift fra Notodden som skal fornye den gamle tradisjonen, bokbinding. Vi skal lage et produkt som gjør det enkelt for kunden å binde sin egen bok på en enkel og kreativ måte. Derfor trenger vi deres hjelp. Hjelp oss ved å svare på denne enkle undersøkelsen:

https://docs.google.com/forms/d/1aVTepi6C_etpLvO0J0VOfjtU9LT5U3ZxfGXqSakTXpU/edit?usp=forms_home&ths=true

Ved å svare på denne undersøkelsen hjelper dere oss med å definere vårt marked.

Svar gjerne også på denne enkle spørreundersøkelsen:

https://docs.google.com/forms/d/1LjJQvwiHzU2nEEsrm1J7N4jpBaNXckw6Eew_f_uJrE0/edit

Mvh
Ora Studentbedrift

Spørsmål

Er det tillatt å dele en sone på Facebook? Eks Hjem kjære hjem?

Hei titter innom

Hei titter innom for å se om alt er bra med alle sammen

Arvet halvferdig Brudeferden-broderi, noen med mønster?

Farfar fant et halvferdig broderi av Brudeferden i Hardanger, som min farmor har begynt på. Dette har jeg fått, men det følger ikke med noe mønster. Ser ut som om mesteparten er svakt markert i stoffet, men det er nok mange sjatteringer i himmelen jeg bare må gjette meg fram til.

Lurer på om noen har forslag til hvor jeg kan finne resten? Butikken som solgte dette i 2001 la ned for 8-10 år siden, så der kommer jeg ingen vei.

Alle tips mottas med STOR takk! Hadde vært kjekt å få fullført dette :)

Titt tei

Jeg stikker innom her av og til og håper alt er bra med alle som er her inne.
Meg er alt bare bra med

17 Mai

Gratulere med dagen alle mine origo venner

Minnetråden/ Mimretråden

Jeg er glad for at jeg startet denne minne/mimre tråden da jeg ser at det er kommet mange og fine minner som vi i dag kan dele med andre, uten å skamme seg over det og at minnene også gjør at vi elsker håndarbeid/ håndverk den dag i dag selv om det i en sped begynnelse var vansklig å få til det vi ville, da vi var yngre

Ha det

Ha det sees i morgen

God natt alle sammen

Jeg kommer til å gå ut for i kveld/natt, derfor ønsker jeg alle her en riktig god natt og sov godt og drøm søtt

Skrotnissen har kommet frem igjen

Til tross for at vinteren ikke har kommet til Nord Norge enda så krøp skrotnissen frem igjen, han ble jo selvfølgelig skuffet over å ikke finne sne ute, men ho Bamsemor hadde en annen overaskelse til ham. Nemlig en helt nystrikka kjerring. Gjett om han ble glad. Så nå går han gladelig jula i møte, Sne eller ikke sne.

Kumi himu (Japansk fletteteknikk)

Tidligere i vår lærte jeg meg en Japansk fletteteknikk som kalles Kumi himu, denne teknikken brukte de japanske sumokrigerne til å flette brynjene sine fordi teknikken gjør at materialet blir veldig sterkt. I utgangspunktet lærte jeg meg denne teknikken for å kunne lage snorer til jakker og gensere som jeg strikket, eller dersom snorene i klærne til ungene ble ødelagte kunne jeg flette nye sterkere snører.
Jeg sjekket litt mer om teknikken på nettet og fant der ut at man kan lage mye rart av dette. Belter, smykker, til og med slips. Jeg fikk litt dilla på å lage smykker av det og har gjennom sommeren prøvd å lage litt forsljellig. Dette er et armband.

Annonse